ارتباطات مشتریان

مشتری گرامی خواهشمندیم کلیه درخواست خود را به همراه فایل (درصورت وجود) ثبت نمائید تا در اسرع وقت کلیه امور توسط متخصصان ما پیگیری و نتیجه به شما اعلام گردد. باتشکر
 
فایل ضمیمه نباید بیشتر از 5 مگابایت باشد

Enter Title

 

مشاوره ، طراحی ، فروش تجهیزات و اجرای پروژه های تلفن های سانترال تحت شبکه (VOIP)

تلفن داخلی تحت شبکه

تبادل واحد خصوصی (PBX) سیستمی است که اکستنشن های تلفن را به شبکه تلفنی سوییچ شده عمومی (PSTN) متصل می‌کند و ارتباطات داخلی را برای کسب و کار فراهم می‌سازد. IP PBX یک PBX اتصال به پروتکل اینترنت است و می‌تواند ارتباطات صوتی، تصویری و پیام‌رسانی را با استفاده از پروتکل TCP/IP فراهم سازد.
تکنولوژی ویپ این قابلیت را دارد که با سامانه‌های PBX سننی ترکیب شود و فرصتی را فراهم آورد تا صاحبان کسب و کار بتوانند با استفاده از شبکه اینترانت هزینه‌های ارتباطی خود را کاهش دهند و از مزایای شبکه برای انتقال صوت و داده استفاده کنند. همچنین مرکز تلفن IP PBX ویژگی‌های CTI را نیز برای شما فراهم می‌نماید. سامانه مرکز تلفن IP PBX هم به‌صورت سخت افزاری و هم به‌صورت نرم افزاری وجود دارد.

عملکرد

به این دلیل که بخشی از عملکرد سیستم PBX به‌صورت نرم افزاری می‌باشد، لذا بسیار ارزان قیمت است و افزودن قابلیت‌های اضافی به آن وجود دارد.

چرا سیستم تلفن تحت شبکه نصب کنیم ؟

1-     رابط های گرافیکی و مبتنی بر وب

 مدیریت سیستم VoIP عموما به صورت Web Base  و از طریق رابط گرافیکی و کاربر پسند می باشد که باعث می شود کنترل ، تنظیم و تغییرات در سیستم بسیار آسان انجام شود . به این ترتیب جهت انجام تنظیمات و تغییرات در یک سیستم تلفن VoIP نیازی به حضور فیزیکی کارشناس VoIP نمی باشد و تمامی کارها به صورت از راه دور یا ریموت قابل انجام می باشد .

 سیستم های تلفن قدیمی دارای رابط های کاربری پیچیده ای هستند که معمولاً تنها برای استفاده کارشناسان آنها طراحی شده اند و کارشناسان آن برای انجام تنظیمات لزوما باید در محل حضور فیزیکی داشته باشند

 

2-           کاهش هزینه های تلفن

اگر شرکت یا سازمانی دارای چندین شعبه در نقاط مختلف باشد ، این شعب علاوه بر این که می توانند یک مرکز تلفن VoIP مستقل داشته باشند می توانند از طریق شبکه اینترنت ، اینترانت و یا هر ارتباط IP Base دیگر بین هم ، ارتباط تلفنی رایگان و داخلی داشته باشند . همچنین می توانند از خطوط شهری یکدیگر استفاده نمایند . برای مثال شعبه تهران می تواند از خط شهری اصفهان برای تماس استفاده نماید.

3-     نیاز به سیم کشی تلفن ندارد

در سیستم VoIP می توانید گوشی های تلفن را به هر پورت استاندارد شبکه های کامپیوتری متصل سازید (پورتی که می تواند با نزدیک ترین کامپیوتر به طور مشترک استفاده شود ) . تلفن های نرم افزاری نیز می توانند به طور مستقیم برروی کامپیوتر نصب شوند در نتیجه می توان از سیم کشی تلفن صرف نظر کرد.در ساختمان های تازه ساز می توان به طور کامل از سیم کشی مستقل برای تلفن صرف نظر کرد .این امکان در سانترال های آنالوگ وجود ندارد.

4-     گوشی های تلفن تحت شبکه یا آی پی فون ها

سیستم VoIP از یک استاندارد به نام SIP استفاده می کند که باعث می شود امکان استفاده از هر تجهیزی که از SIP پشتیبانی می کند وجود داشته باشد. بنابراین هیچ گونه محدودیتی در انتخاب تجهیزات و مخصوصا تلفن ها وجود ندارد و می توان در یک سازمان از چندین برند و چندین مدل تلفن بدون هیچ محدودیت و مشکلی استفاده نمود . تلفن های IP در برند ها و مدل های بسیار متنوعی عرضه می شود. تلفن های کارمندی ، تلفن های مخصوص منشی ، تلفن های مدیریتی ، تلفن هایی با صفحه نمایش رنگی ، تلفن هایی با صفحه نمایش لمسی ، تلفن های بی سیم ، تلفن هایی با ظاهر مدرن ، زیبا و شیک و تلفن هایی با امکان ارتباط تصویری، تلفن هایی هستند که در سیستم VoIP قابل ارائه می باشند ..

در سیستم تلفن سانترال های سنتی در انتخاب تلفن محدودیت های وجود دارد . برای مثال در سانترال پاناسونیک شما می توانید فقط از تلفن های برند پاناسونیک استفاده نمایید و حق انتخاب دیگری ندارید و تلفن غیر از برند پاناسونیک با سانترال پاناسونیک سازگاری ندارد.

 

 

5-     امکان انتقال شماره تلفن داخلی

بسیاری از پرسنل در یک شرکت علاقه مندند در صورت جابجایی حتی به صورت موقت شماره تلفن داخلی خود را به همراه داشته باشند . با استفاده از سیستم VoIP  هر کاربر به سادگی می تواند شماره داخلی خود را به میز کار جدیدش منتقل نماید . این اتفاق بدون هیچ گونه تغییری در سیستم تلفنی اتفاق می افتد . کاربران در حین جابجایی نیز می توانند شماره داخلی خود را حفظ کنند . زمانی که یک کارمند لازم است که امور کاری خود را در منزل و یا هر مکان دیگری به غیر از میز کار خود پی گیری کند ، براحتی می تواند تلفن نرم افزاری خود را راه اندازی نماید و به تماس های وارده به داخلی خود ، همانطور که پشت میزکارش بود ، پاسخ گوید . در حقیقت به خاطر خصوصیات پروتکل SIP ، تماس ها در تمام نقاط دنیا قابل دریافت هستند .همچنین در صورت جابه جایی به اتاقی دیگر هر کاربر می تواند تلفن خود به محل جدید منتقل کند و همان شماره داخلی خود را داشته باشد. همچنین می توان شماره داخلی هر تلفن را به راحتی و در زمانی کمتر از یک دقیقه به شماره دلخواه تغییر داد .

متاسفانه در سیستم های تلفن قدیمی این کار مستلزم تغییرات زمان بر و نصب مجدد آن شماره داخلی می باشد و تغییر در پورتهای فیزیکی و جا به جایی سیم ها می باشد .

6-     قابلیت افزایش ظرفیت داخلی های مجموعه

در VoIP افزایش خطوط تلفن و شماره های داخلی بدون هزینه های گزاف امکان پذیر می باشد . از آنجایی که اضافه کردن بسیاری از امکانات و قابلیت های پیشرفته در این سیستم به صورت نرم افزاری صورت می گیرد انجام آنها بسیار ساده تر از سیستم های نسل قدیم می باشد . برای مثال اضافه کردن داخلی در این سیستم به صورت نامحدود و بسیار ساده امکان پذیر است بنابراین زمانی که کارمندی به شرکت اضافه می شود فقط مستلزم خرید یک دستگاه تلفن IP هستید و یا می توانید از تلفن های نرم افزاری استفاده نمایید که نسخه های رایگان آن نیز موجود است .

در سانترال های سنتی اضافه کردن داخلی محدود به پورت های فیزیکی موجود در سانترال می باشد و اغلب اضافه کردن خطوط تلفن ورودی و یا داخلی های بیشتر نیازمند ماژول های سخت افزاری گران قیمتی است . در بعضی از حالت ها نیاز به خرید یک سیستم تلفنی کاملا جدید می باشد.

 

 

7-     صندوق صوتی Voice Mail

در سیستم های تلفنی ویپ امکان گذاشتن پیام صوتی برای کاربرانی که در دسترس نیستند می باشد . این فایل صوتی در سرور ذخیره می شود و امکان گوش دادن به این پیام در آینده وجود دارد . همچنین می توان تنظمیاتی انجام داد که فایل صوتی برای شما ایمیل شود .

این امکان در سانترال های آنالوگ وجود ندارد.

8-         سیستم گزارش گیری

در سیستم های تلفنی ویپ تمامی تماس ها ، اعم از تماس های داخلی ، خروجی و ورودی ثبت می شود و می توان گزارش گیری کاملی را برای تماس ها در اختیار داشت . همچنین امکان جستجو بر اساس تاریخ ، داخلی و ... وجود دارد .

همان طوری که تماس ها ثبت می شود امکان ضبط تمامی مکالمات بدون احتیاج به سخت افزاری جداگانه وجود دارد.

این امکان در سانترال های آنالوگ وجود ندارد.

9-    سیستم تماس تصویری

بعضی از تلفن های تحت شبکه امکان ارتباط تصویری از طریق شبکه IP را برای شما فراهم می کند .

 این امکان در سانترال های آنالوگ وجود ندارد.

10- صف انتظار

در سیستم های تلفنی تحت شبکه زمانی که تماس های ورودی از تعداد اپراتورهای پاسخگو بیشتر باشد ناگزیر تعدادی از تماس ها از دست می رود . برای از دست ندادن تماس ها می توان صف انتظار ایجاد کرد و زمانی که تمام اپراتورها مشغول باشند تماس های ورودی در صف قرار می گیرند در این صورت تماسی از دست داده نمی شود .

امکان ایجاد صف تماس در سانترال های آنالوگ وجود ندارد.

برخی از امکانات تلفن داخلی تحت شبکه

دفترچه تلفن، لیست سیاه و گزارش تماس ها

پاسخگویی چندین شماره ی داخلی با یک تلفن

کنفرانس صوتی

انتظار، ارسال و انتقال مکالمه

نگه داشتن تماس، قطع صدا، پاسخگویی خودکار و تماس مجدد

نشانگر وضعیت آزاد یا اشغال بودن داخلی های دیگر (BLF)

ارسال پیام کوتاه، صندوق صوتی و اطلاع دهنده پیام

مدیریت تنظیمات از طریق پنل تحت وب

امکان "مزاحم نشوید" یا DND

انتخاب ملودی و تن صدای زنگ

بکارگیری برای اینترکام و پیجینگ

امکان اتصال هدست به جای گوشی (هندست)

امکان داشتن چند داخلی بطور همزمان بر روی یک دستگاه تلفن IP

امکان اضافه کردن ماژولی جهت مشاهده وضعیت تماس سایر داخلی ها(Expansion Madule)

کیفیت صدای HD 

قابلیت حذف اکو

قابلیت رکورد تماس

ارسال و دریافت فکس از طریق کلیه داخلی های مجموعه و بر بستر WEB

پاسخ‌گویی صوتی تعاملی تلفن گویا (IVR)

ارتباط داخلی شبکه تلفنی سوییچ شده عمومی (PSTN) با پشتیبانی از مدارهای الکترونیکی آنالوگ و دیجیتال

 کنترل XML-RPC تماس‌های زنده

TTS/ASR  (تبدیل متن به گفتار / شناخت گفتار خودکار)

 برگزاری کنفرانس

 انتقال صوت بر بستر پروتکل‌های IP مانند SIP، IAX، H. و سایر موارد از قابلیت‌هایی است که مرکز تلفن IP PBX در اختیار شما قرار می‌دهد.